hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, August 31, 2007

Dag 242: Een egeltje gered


Vandaag heb ik een egeltje gered van de verdrinkingsdood. Bij toeval keek ik vanmorgen in ons vijvertje en zag wat bewegen. Eerst dacht ik dat er een pad in zat, maar het was erg groot, zodat ik zelfs aan een kat dacht. Maar het bleek een egel. Nadat ik het egeltje op het droge had gezet, bleef ze zeker twee uur zitten bibberen, helemaal onder het kroos. Pas daarna verdween ze in mijn tuin. Het schoteltje melk dat ik had klaargezet, bleef echter onaangeroerd. Toch wel bijzonder dat er zomaar een egel in mijn tuin zit. Maar tussen al die wilde planten kan een egeltje zich natuurlijk wel goed verstoppen.