hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, September 12, 2007

Dag 253: Landgoed Kraaiveld


Maandag werd tijdens de commissie Grondgebied gesproken over het landgoed Kraaiveld. Zelf was ik er niet bij, gezien mijn naderende afscheid als raadslid. Toch was juist de bespreking van de plannen rond landgoed Kraaiveld buitengewoon interessant. Met name vanwege de ideeën die ik samen met de PvdA heb proberen door te voeren rond de Sleeuwijkse haven en de uiterwaarden. Beide lokaties sluiten naadloos op elkaar aan, toch is er geen sprake van synergie tussen beide plannen. In Kraaiveld komen fiets- en wandelpaden, maar aansluiting met de omgeving lijkt achterwege te blijven. Terwijl het bij recreatie/toerisme toch vaak gaat om het verknopen van solitaire voorzieningen tot een breder aanbod, is het kwartje bij de beleidsmakers nog steeds niet gevallen omtrent de Sleeuwijkse haven/uiterwaarden en landgoed Kraaiveld. Overigens geldt dit ook voor de verknoping tussen de Vesting3hoek en het voetveer Sleeuwijk.