hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, September 25, 2007

Dag 265: Mijn woonplaats

Mijn woonplaats

Niet veel van vroeger
heeft dit dorp.
De huizen en de straten
hebben door bouwers
die het anders wilden,
van hun fraaie eenvoud
veel verloren
Nog slechts in enkele gevels,
staan de vensters
waar ze horen.
De blauwe stoepen
zijn verdwenen.
Het heimwee knaagt.

Onwaardig een rivierendorp,
de bouwsels die verrijzen.

Maar groots de ligging
van mijn dorp
Ga met mij kijken
op de dijk.
Zie hoe wijd,
hoe licht de lucht
over het brede water is.
Zie snelle schepen
het water klieven.
Zie de begroeide kribben
de oevers met de hoge
wilgen hier en daar,
en op de groene uiterwaarden
de spikkels van het grazend vee.

J.A. Mijnlieff-Verschoor