hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, November 29, 2007

Dag 330: Kritisch

De brug bij Lijnoorden in aanbouw (foto Leen Kieboom)


Een mens kan niet kritisch genoeg zijn in het leven. Schreef ik in de afgelopen week over de film van Al Gore, krijg ik vandaag een artikel onder mijn neus waarin Al Gore wordt uitgemaakt voor angstzaaier. En worden nog eens de negen fouten van de film van Al Gore genoemd. Als je de film bekijkt, is het ook inderdaad allemaal te gelikt om voor honderd procent geloofwaardig te zijn. Toch kan mijns inziens de aandacht voor het milieu geen kwaad, zeker niet gezien de groeiende vraag naar energie.


Over kritisch gesproken, gisteravond werd me voorgehouden dat de maatregelen rond de Noordwaard volstrekt overbodig zijn. In de 19e eeuw is zoveel ruimte geschapen voor de rivieren door het graven van de Bergsche Maas en de Nieuwe Merwede dat dat beetje extra ruimte in de Noordwaard echt geen zoden aan de dijk zet.