hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, November 21, 2008

Wereldtoiletdag


Eigenlijk schrijf ik dit twee dagen te laat. Wereldtoiletdag wordt ieder jaar gehouden op 19 november, volgens mij sinds 2001. Op die manier vraagt de Wereldtoiletorganisatie aandacht voor het gebrek aan goede toiletten. Ik moest er aan denken toen ik vanmorgen vroeg het toilet schoonmaakte, het lot van iedere vrouw. En onder het wat belegen motto, het persoonlijk is politiek, maar even iets over mijn gedachten daarbij. Want hoe maak je het toilet schoon? Met veel chloor en spoel je de vochtige doekjes gewoon door het toilet? Het zorgt voor hogere kosten bij het zuiveren van het afvalwater. Terwijl het ook heel wat milieuvriendelijker kan. Ligt hier nog een schone taak voor het Waterschap?