hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, December 24, 2008

CDH is weer mannenclub















Bovenaan dijkgraaf Gerrit Kok
Tweede rij v.l.n.r. Arjen Rijsdijk, Arie Bassa en Rene Cruijsen
Derde rij v.l.n.r. Mathieu Gremmen, Arend Fernhout, Teus Kool


Iedere organisatie heeft zo zijn eigen afkortingen. De allereerste keer dat ik de afkorting CDH hoorde, was me volstrekt niet duidelijk wat er bedoeld werd. Inmiddels weet ik beter, de afkorting betekent het college van dijkgraaf en heemraden. Eigenlijk zoiets als B en W, voor sommigen misschien ook onbekend.

Vandaag is echter bekend geworden wie het nieuwe CDH vormen van Waterschap Rivierenland. Met drie nieuwkomers (Arie Bassa, Arend Fernhout en Rene Cruijsen) en drie bestaande heemraden (Teus Kool, Mathieu Gremmen en Arjen Rijsdijk) een mix van ervaring en vers bloed. Hoewel twee van de nieuwe heemraden (Arie Bassa en Rene Cruijsen) al wel zitting hadden in het algemeen bestuur. De dijkgraaf blijft uiteraard ook zitten, dit is Gerrit Kok. Tot mijn spijt bestaat het nieuwe CDH geheel uit mannen, wanneer krijgt Waterschap Rivierenland haar eerste vrouwelijke heemraad? Of dijkgraaf?