hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, December 03, 2008

Een gemiste kans?


Vanavond werd in de Koppelpaarden in Dussen een waterinformatieavond gehouden van Waterschap Rivierenland. Een goede zaak, herkenbaarheid van het Waterschap is van groot belang. Ook in mijn verkiezingscampagne heb ik juist gekozen voor die herkenbaarheid. Zo'n vijftig mensen waren naar de Koppelpaarden gekomen en kregen informatie over het werk van het Waterschap, het nieuwe bestuur, de interactieve digitale brochure en meer. Tevens was er gelegenheid vragen te stellen en daar werd goed gebruik van gemaakt. Toch noem ik de avond een gemiste kans. Want waarom heeft Waterschap Rivierenland deze avond niet een maand eerder gehouden, zodat er tevens gelegenheid was om mensen te motiveren te gaan stemmen voor de Waterschapsverkiezingen? Ik heb het de dijkgraaf voorgelegd. "Deze mensen stemmen toch wel en we doen het altijd om deze tijd", zo was zijn reactie.