hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, November 22, 2008

Een broodje beverrat


De dijkgraaf hapt in het eerste broodje beverrat


Wat hebben de verkiezingscampagnes opgeleverd voor de Waterschapsverkiezingen? Het is nog even geduld voor dat duidelijk is hoe hoog de opkomst is geweest. Een verkiezingsstunt was in elk geval de actie van Waterschap Velt en Vecht. Daar mocht dijkgraaf Wolthuis de eerste hap van een broodje beverrat nemen, dat geserveerd werd tijdens een bijeenkomst in het veld. Samen met ca. 30 kandidaat-bestuursleden voor het nieuwe algemeen bestuur werd aandacht gevraagd voor de waterschapsverkiezingen die tot 25 november a.s. lopen. De dijkgraaf en bijna alle aanwezigen hebben het broodje beverrat geproefd. De mening lopen uiteen of het vlees meer lijkt op konijn of op struisvogelbiefstuk. Toch een hele creatieve manier om aandacht te vragen voor de Waterschapsverkiezingen, daar hou ik wel van. Als ik dan kijk naar Waterschap Rivierenland, dan vind ik die inzet toch wat magertjes.