hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, March 07, 2009

Post van WSRL

Foto van de Kromme Nol waterkering uit onverwachte hoek, foto Jan-Willem Stam
(bron www.aalburg.christenunie.nl)

Vandaag ontving ik mijn eerste uitnodiging voor een commissievergadering van Waterschap Rivierenland. Het gaat om een gecombineerde vergadering van de commissie Middelen, communicatie en regelgeving, Watersysteem en Waterkeringen en wegen op donderdag 19 maart. Het enige agendapunt is de ontwerp-Keur. De keur beoogt handelingen van inwoners, bedrijven etc. te reguleren die het beheer van het watersysteem in gevaar kunnen brengen.

Hoewel namens het CDA tijdens de laatste algemene bestuursvergadering van 13 februari werd gevraagd of commissieleden ook nog enige introductie in het werk van het Waterschap krijgen, zoals ook bij nieuwe bestuursleden is gebeurd, mocht ik daarover nog geen post ontvangen. De commissieleden worden kennelijk gelijk in het diepe gegooid.