hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, October 16, 2009

Een ijsvogel



Hoewel de ijsvogel niet meer voorkomt op de rode lijst van bedreigde diersoorten, is de kans de vogel te zien niet zo groot. Ik heb hem nog nooit in het wild gezien. Tijdens mijn kanotocht in de Biesbosch had ik hem graag gespot, maar mijn hoop was te vergeefs. Vandaag was ik opnieuw in de Biesbosch, maar dan in het museum. En laat daar nu een ijsvogeltje zich dood vliegen tegen de ramen. Dus na de dode beverrat van gisteren nu opnieuw een dood beest op mijn blog.

2 Comments:

At 1:32 AM, Anonymous henvan said...

Beste Hannie,

Vorige week zaterdagochtend zaten we te vissen in het Steurgat tegenover de jachthaven Bruine Kil en daar vloog een ijsvogel langs.

Met vriendelijke groet,

Hen van Gelderen
Werkendam

 
At 1:32 AM, Anonymous henvan said...

Beste Hannie,

Vorige week zaterdagochtend zaten we te vissen in het Steurgat tegenover de jachthaven Bruine Kil en daar vloog een ijsvogel langs.

Met vriendelijke groet,

Hen van Gelderen
Werkendam

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home