hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, December 03, 2009

De waterketen


Rioolzuivering in Dussen van WSRL

In het kader van het Bestuursakkoord Waterketen is gemeente Werkendam door de Stuurgroep Duurzame Ontwikkeling West-Brabant gevraagd een bijdrage te leveren aan de Samenwerking Water West-Brabant. Doel van de samenwerking is vergroten van de doelmatigheid en transparantie en verlagen van de kosten van de uitvoering van de taken in de waterketen. Het Werkendamse college heeft ingestemd met deelneming in Samenwerking Water West-Brabant. Ze stelt hiervoor twee jaar achtereen een bedrag van 750 euro beschikbaar.
Het gaat om relatief kleine bedragen, maar gezien de indeling van de gemeente Werkendam bij Waterschap Rivierenland, vraag ik me toch af of samenwerking in deze met West-Brabant slim is. Ik zou bijvoorbeeld best willen weten wat de gemeente Werkendam voor die 750 euro krijgt?