hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, December 04, 2009

RPV A/V



De overheid staat erom bekend dat ze de meeste bijzondere afkortingen weet te verzinnen. Zo ontdekte ik maandagavond al de afkorting WARIOR. Vraag me niet waar het voor staat, dat weet ik echt niet. Vandaag was er weer een nieuwe; RPV A/V Van deze afkorting weet ik wel de betekenis. Namelijk Regionale Projectgroep Verkeersveiligheid Alblasserwaard/Vijfheerenlanden. De werkgroep wordt gevormd door de gemeenten Giessenlande, Gorinchem, Graafstroom, Hardinxveld-Giessendam, Leerdam, Liesveld, Nieuw-Lekkerland en Zederik. Maar er zijn nog meer organisatie bij betrokken zoals Veilig Verkeer Nederland, Politie Zuid-Holland-Zuid, Rijkswaterstaat, OM Dordrecht, Provincie Zuid-Holland en ROV Zuid-Holland. Als klap op de vuurpijl prijkt ook de naam Waterschap Rivierenland op het deelnemerslijstje. Een uitvloeisel van het Wegenbeheer in die regio? Zo leer ik nog iedere dag bij in het werk van Waterschap Rivierenland.