hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, March 19, 2010

De Diefdijklinie


Als je even niet oplet, mis je bijeenkomsten waar je best bij had willen zijn. Zo was er recent een informatieavond over de aanpak van dijkverbetering van de Diefdijklinie, onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Jammer, dat ik er niet geweest ben, het blijkt maar weer dat je zelf alles moet nalopen, zoals vaker de website bezoeken. Een van de forten langs de Diefdijklinie is Fort Asperen. En juist van dat fort kreeg ik gisteren het deel uit de Hollandse Waterlinie Erfgoedreeks. Maar ik kon er niets in terug vinden over de Diefdijklinie. Ik moet dus nog eens uitzoeken hoe dat nu precies zit.