hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, September 20, 2010

Zeeuwse watervrouwen



De beide Zeeuwse waterschappen fuseren bestuurlijk per 1 januari 2011 tot het nieuwe waterschap Scheldestromen. Dat betekent dat er een nieuw bestuur gekozen moet worden. De schriftelijke verkiezingen voor het nieuwe bestuur vinden plaats vanaf 11 tot en met 23 november. Op 14 september was de kandidaatstelling voor de verkiezingen. Toch kon ik op de websites nog niets terugvinden van de kandidatenlijsten. Wel werd in een eerder persbericht gemeld dat er negen partijen deelnemen aan de verkiezingen. Meest nieuwsgierig ben ik natuurlijk naar de vrouwen op de lijst. In Zeeuws Vlaanderen heeft drie vrouwelijke AB leden en een DB lid; de Zeeuwse Eilanden hebben twee vrouwen in het AB en één in het DB. Voorafgaand aan de Waterschapsverkiezingen in 2008 volgde ik een training bij de NVR en ontmoette daar ook enkele Zeeuwse vrouwen. Ik ben gewoon nieuwsgierig of ze nu weer meedoen aan de verkiezingen.