hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, December 18, 2010

Bosatlas van Nederland Waterland

Van het handvol boeken dat ik in de afgelopen week cadeau kreeg, sprong de Bostaltlas van Nederland Waterland er wel uit. In de boekwinkel had ik er al eens mee in mijn handen gestaan. Met een voorwoord van onze waterprins, maar ook een fraai hoofdstuk over cultuur en recreatie. "Vergeet tulpen, klompen, kaasmarkten en Delfts blauw. Vooral water maakt Nederland uniek in cultureel en natuurlijk opzicht. Geen wonder dat op de lijst met werelderfgoed de Stelling van Amsterdam, de Kinderdijk en de Waddenzee een plek hebben gekregen".  Maar ook de kaarten van Hollandse waterlinie en een overzicht van alle jachthavens staat in de atlas. Kortom, een aanrader.