hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, April 20, 2011

Boze burgemeester bij Kromme Nol Waterkering

Het Kromme Nol informatiecentrum

De Kromme Nol Waterkering van Waterschap Rivierenland is in 2001 in gebruik genomen. Ik ben bij die opening geweest, maar zal moeten nazoeken wanneer het precies is geweest. Er werden in  elk geval ballonnen opgelaten. Tijdens de bouw van de Kromme Nol Waterkering stond in de uiterwaarden langs het Heusdensch Kanaal een tijdelijk informatiecentrum. Of het nu bij de opening was of bij een ander bezoek aan het informatiecentrum weet ik niet zeker meer, maar burgemeester Worrell is er een keer boos weggelopen. Mogelijk was er nog een andere burgemeester bij, maar volgens mij in elk geval wel wethouder Sjaan van den Heuvel uit Werkendam. Burgemeester Worrell was boos op dijkgraaf Bastiaan Snoek. Er waren ook nog andere hoogwaardigheidsbekleders bij en die kregen volgens Worrell meer aandacht dan de burgemeester. Vandaar zijn boosheid.
De Kromme Nol waterkering is ontworpen door Paul Wintermans (1950). Sinds 1995 leidt hij het bureau Quist Wintermans Architekten te Rotterdam.