hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, July 04, 2011

Het verbod op plastic tasjes (2)

Het briefje van bakker Marinus van der Steenhoven
Eindelijk lijkt het besef door te dringen dat duurzaamheid begint bij jezelf. Zaterdagmorgen werd ik helemaal verrast toen ik bij bakker Marius van den Steenhoven ineens een briefje zag hangen, waarbij hij mededeelde vanaf 1 juli 2011 geen plastic tasjes meer weg te geven. Chapeau Marius! Een uitstekend voorbeeld van verantwoord ondernemen. Het weigeren van plastic tasjes heb ik overigens al langer bepleit, vijf jaar geleden schreef ik er al over op mijn blog. Maar heb het ook in de gemeenteraad genoemd als tip. Zo zie je maar weer, de aanhouder wint! Soms?

1 Comments:

At 7:23 AM, Anonymous Peter Smith said...

Ik zou graag mijn brood kopen bij deze bakker. Ben al lang bezig mijn bakker te bewegen om in plaats van "wilt u er een tasje bij" te vragen "heeft u zelf een tasje bij u". Maar ondanks dat ik aanhoud heb ik nog niet gewonnen. Maar de aanhouder wint altijd! Vraag is alleen wie het langst aanhoudt ;)

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home