hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, November 25, 2012

Woerkum aan ramp ontsnapt?



Zaterdag uiteraard op pad geweest om dijkwachten te zoeken die meededen aan de hoogwateroefening van Waterschap Rivierenland. In totaal werden 250 dijkwachten ingezet. Ondanks mijn zoektocht heb ik ze niet gevonden. Wel een bordje, bij Woudrichem ter hoogte van het bedrijventerrein waar De Klerk Werkendam is gevestigd. En daaruit bleek al snel dat Woudrichem aan een ramp ontsnapt is. Door een boom ontstond in het dijktalud een zwakke plek van maar liefst zes bij zeventien meter. En dat met de hoge rivier afvoeren plus storm vanaf zee. Voor dit storm hadden ze overigens beter de zondag uit kunnen kiezen, toen stormde het echt met windkracht tien. Of de oefening naar tevreden is afgelopen weet ik niet, ongetwijfeld worden we daar nog over geinformeerd.