hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, February 15, 2013

Heemraad weg na miljoenentekort

Op de AB vergadering van Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden van 13 februari jl. kondigde PvdA'er Jan Reerink aan zijn functie als hoogheemraad neer te leggen.Dat lijkt alles te maken te hebben met het miljoenen tekort. Gesproken wordt over een tekort van 12 miljoen, maar ook hogere bedragen zijn genoemd. In de berichtgeving rond zijn terugtreden als heemraad wordt echter met geen woord gerept over de financiƫle tekorten.

Vorige maand werden de uitkomsten van een extern onderzoek in het algemeen bestuur besproken. De meningen hierover liepen uiteen maar over een ding was men het eens, zo geeft Reerink aan: "om goed als bestuursleden te kunnen functioneren heb je elkaars vertrouwen nodig, zeker als je lid bent van het dagelijks bestuur. Tot mijn spijt voel ik dat vertrouwen niet meer". Reerink vervolgt: "dat staat een effectief functioneren in de weg. Als ik mijn taak niet goed kan verrichten, moet ik gaan."

Reerink treedt 27 februari af. Een opvolger van Reerink is nog niet bekend. Hij blijft wel lid van het algemeen bestuur van het waterschap waar hij in 2008 in verkozen is. Overigens opmerkelijk dat hij wel aanblijft als bestuurslid.