hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, April 19, 2013

Willemsoord Den Helder (2)


overgrootvader Leendert Kieboom

Wijnand Kieboom, broer van mijn vader
Jan Willem-Kieboom

Bij het bezoek aan Willemsoord heb ik mijn ogen uitgekeken. Uiteraard naar de bootjes en schepen; als schipperskind blijft dat toch altijd trekken. Maar ook naar het uitgestrekte complex en de vele markante gebouwen. Prachtig gerestaureerd en nu veelal met nieuwe gebruikers. Zo krijgt industrieel erfgoed een mooie nieuwe bestemming. Overigens vroeg ik me tijdens de rondwandeling op het complex af of mijn vader, die ook bij de marine diende, ook in Den Helder was gelegerd. En zou hij daar ook hebben rondgelopen? Ook mijn overgrootvader diende bij de marine. Toch maar eens navragen bij mijn moeder.

Het marine opleidingscomplex op Willemsoord