hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, February 16, 2014

Zwerfie van het fietstunneltje


Het zwerfafval uit het fietstunneltje


Leo van Berchum woont vlakbij het fietstunneltje in de Werkensedijk van Waterschap Rivierenland. Hij lijkt een haat-liefde houding te hebben met het tunneltje. Hoewel hij de gemakken zoals snel even naar de supermarkt of Hoogstraat fietsen erkent, had hij het tunneltje liever niet vlak voor zijn huis gehad. Mede vanwege de hangjeugd en de rommel die ze vaak achter laten. Maar afgelopen zaterdag ging hij aan de slag, dat hij de blikjes door de wind over de straat hoorde rollen richting zijn tuin. Hij dacht: "Laat ik mij eens van mijn goede kant laten zien en alle losse blikjes etc. maar verzamelen in een plastic zak en in het milieuparkje bij de MCD brengen". Zo gezegd, zo gedaan. 

De oogst van zijn actie:
- 24 lege blikjes bier (goedkoop merk, halve liters)
- 1 leeg flesje bier Heineken
- 1 lege fles Passoa
- 3 lege kleine flesjes Flugel
- 2 lege blijkes Fanta
- 4 lege blikjes Red Bull
- 3 lege plastic flesjes AA-drink
- 2 lege pakjes limonadedrank