hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, August 15, 2014

Op reis langs de Vecht


Ook langs de Vecht staan bunkers van de Nieuwe Hollandse Waterlinie

Tuinhuisje langs de Vecht nabij Breukelen

Wie door Nederland reist, komt altijd langs het water. Tijdens mijn fietstocht in de afgelopen week reed ik langs de Vecht, de Noordzee en de Merwede. Langs de Vecht passeerde ik Oud Zuijlen, vooral bekend van slot Zuijlen. Waar ooit de schrijfster Belle van Zuijlen woonde en leefde. Joke Hermsen schreef een prachtig boek over haar; 'de liefde dus'. Reisde Belle van Zuijlen ook ooit langs de Vecht? Fietsen bestonden nog niet in haar tijd, maar ook zij zal zeker genoten hebben van de Vecht.