hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, October 11, 2014

Twee rubberen dameslaarzen


Schaalmodel van de Lancaster

Vrijdag aan het einde van de middag mocht ik even een kijkje nemen bij de berging van de Lancaster LM508 aan de Grote Waardweg. Op het terrein was te zien dat al een groot deel van de bergingslokatie is ontgraven en al meerdere onderdelen van de Lancaster konden worden geborgen. Naast vliegtuigonderdelen werden ook andere materialen gevonden zoals glaswerk van voor de oorlog. Meest bijzondere vondst was voor mij toch wel het paar rubberen dameslaarzen. Ook voor de bergers een raadsel hoe die daar terecht zijn gekomen. De eerste laars was nog helemaal gaaf, dus hoe komt zo'n laars daar dan in de grond terecht? Snel daarna werd echter een tweede laars gevonden, deze was opgelapt met een wit stukje bandenplaksel. Mij intrigeert vooral de vraag hoe die laarzen daar terecht kwamen. En van wie zouden ze geweest zijn? Zal de geschiedenis ooit dat geheim prijsgeven? Helaas mocht ik nog geen foto's van de laarzen nemen, maar jullie houden de foto te goed.