hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, December 04, 2014

De vrouwen komen eraan?


Mieke Smits uit Bern staat als vierde op de kandidatenlijst van de VVD voor de waterschapsverkiezingen op 18 maart 2015. Bij de vorige verkiezingen had de VVD geen vrouwen op haar lijst staan. Mieke Smits heeft haar roots in de agrarische sector zo schrijft het persbericht. Even googlen levert wat meer informatie op over haar, het gaat om Landbouwbedrijf Van den Brand in Zaltbommel. Al sinds 1987 verzorgt ze de (financiele) administratie van dat familiebedrijf, dat naast een melkveehouderij bestaat uit een werkstrafproject in samenwerking met de reclassering. 

Op LinkedInn schrijft ze zelf: "Mijn grootste uitdaging is mezelf verder ontwikkelen. Ik ben erg leergierig en houd van aanpakken. Ik ben betrouwbaar, collegiaal en voel me verantwoordelijk en betrokken bij een organisatie. Door goed inzicht ben ik staat kwalitatief goede input te verstrekken en proactief te anticiperen op ontwikkelingen. Het bewaken van voortgang is aan mij toevertrouwd. Mijn passie is een zaak kansrijk te maken. Mijn sociale eigenschappen komen uitstekend van pas. Een half woord is genoeg om de juiste acties te ondernemen. Ik sta stevig in mijn schoenen"