hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, January 10, 2015

Na tien dagen..........

Wateroverlast in de Van Heldenstraat in Werkendam


Het jaar 2015 is nog maar tien dagen oud en mijn goede voornemens zijn alweer als sneeuw voor de zon verdwenen. Zoals het voornemen om gewoon weer dagelijks te schrijven op mijn blog. Dus weer een nieuwe poging. Gisteravond bezocht ik de nieuwjaarsreceptie van de ZLTO in het Wapen van Emmikhoven (waar ken ik die naam toch van?). Daar hield de voorzitter Ariaan Straver een nieuwjaarstoespraak die niets aan duidelijkheid te wensen overliet. De boeren zijn nog altijd teleurgesteld over de houding van het Waterschap over de afhandeling van de schade van de wateroverlast op 28 juli. De ZLTO meent dat het Waterschap niet openstaat voor de kritiek van de boeren en de zwakke plekken in het watersysteem. Een kwalijke zaak. In februari wordt in de Koppelpaarden in Dussen in elk geval een avond gehouden over de wateroverlast door Waterschap Rivierenland.