hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, May 09, 2015

Negen jaar later

Ingebruikname van de nieuwe pont per 1 april 2012

Het bijhouden van een blog is een mooie manier om te zien waar je in het verleden zoal mee bezig bent geweest. Deze keer neem ik u mee naar negen jaar geleden; naar 9 mei 2006 om precies te zijn. Die avond was ik in het provinciehuis om in te spreken op de visie openbaar vervoer van de provincie. In de visie was namelijk niets opgenomen over openbaar vervoer over water. En in het licht van plannen voor uitbreiding van de veerverbindingen in onze regio (Riveer!) leek het me goed daar een pleidooi voor te houden. Met succes, de visie werd aangepast en vormde daarna de opmaat voor het besluit van de provincie Brabant om geld te geven voor het opstarten van de veerdienst Werkendam-Gorinchem. Het lijkt nog steeds alsof dat niet echt succesvol is, maar ik denk dat de aanhouder wint. 

Laatste overtocht van de 'Oude Dame' als veerpont in maart 2012

En ja, als ik dan lees dat anderen claimen dat zij het geregeld hebben. Dan denk ik maar weer aan 'succes heeft vele vaders..........'

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CCsQFjAC&url=https%3A%2F%2Fwww.brabant.nl%2Fapplicaties%2Fsis%2Fdownload.ashx%3Fqvi%3D22343&ei=1WdSVfXcOYadsgH4pYGoCw&usg=AFQjCNHrUWY8S7EvW55zyCt1fyyaby7xlg&sig2=i8PQVZ1hfwBRLo_6-TLkNw&bvm=bv.92885102,d.bGg&cad=rja