hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, August 05, 2015

Hollands Brabant aan de rand van de Biesbosch

Uitstapje met de Historische Vereniging in 2006 naar Geertruidenberg met rondleiding door Oudheidkundige Kring Geertruydenberghe

Al bij het lezen van het thema van de Brabants Heemdagen 'Hollands Brabant aan de rand van de Biesbosch' was mijn interesse gewekt. En dan twee dagen historie snuiven midden in de vakantietijd, dat leek me wel wat. Groot was de teleurstelling dat de dagen al waren volgeboekt. Maar ik mocht op de reserve lijst. En wonder boven wonder kreeg ik zo woensdag ineens een telefoontje. Of ik toch nog mee wilde? Ja, natuurlijk! De organisatie van de dagen is in handen van de Vereniging Oudheidkundige kring Geertruydenberghe, heemkundekring Made en Drimmelen en de Zwaluwse Heemkundekring Willem Snickerieme.

Wat staat er allemaal op het programma? Donderdag een boottocht door de Biesbosch en een rondwandeling door Drimmelen met een bezoek aan de kerk en een korte lezing met lichtbeelden. Aan het einde van de middag volgt een lezing over de Biesboschcrossings.