hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, September 23, 2015

De dijk is van ons allemaal

Het mobiele waterschapskantoor in Ophemert

Het mobiele waterschapskantoor stond dinsdag bij Huis Op Hemert. In het kader van het project www.dedijksivanonsallemaal.nl werden mensen bevraagd over hun ervaringen met de dijk. En dat allemaal in het licht van de dijkverbetering Tiel-Waardenburg. Toen ik dinsdagmiddag een bezoek bracht aan het mobiele kantoor werd net een echtpaar geïnterviewd. Aan het einde schoof een vrouw aan en ook zij deed haar verhaal. Vooral over de drempels op de dijk die motoren zouden moeten afremmen, maar juist door remmen en optrekken zorgen voor meer geluidsoverlast. Na mij schoof nog een moeder met haar dochter aan. Mooi om te horen dat die dochter in het kader van haar VWO examen weer een onderzoekje doet naar aanleiding van het onderzoek onder de bewoners over de dijkverbetering. Het bezoek was zeker de moeite waard, vooral om te zien hoe zo uitvoering wordt gegeven aan burgerparticipatie. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van de enquete vragen. En uiteraard zijn de verhalen op de site al mooi om te lezen.