hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, February 06, 2016

Word Vriend van het Biesboschmuseum!

De buitenruimte van het museum moet nog worden ingericht

Mijn enthousiasme voor het nieuwe Biesbosch MuseumEiland heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Ondanks kritische kanttekeningen over de inrichting van het pand. Ik vind het een prachtig pand waar de historie van onze Delta en de Biesbosch op moderne wijze wordt verteld. Met mij zijn gelukkig velen enthousiast, zoals al bleek uit de 40.000 bezoekers die het museum in een half jaar tijd wist te trekken. Nu was ik al jaren lid van de vereniging Vrienden van het Biesboschmuseum en sinds kort mag ik penningmeester zijn van die vereniging. Mooi om te doen en zo een steentje bij te mogen dragen aan het mooie museum. Lid worden van de Vrienden van het Biesboschmuseum biedt vele voordelen. Je betaalt jaarlijks 25 euro contributie (meer mag natuurlijk ook!) en dan mag je met twee personen onbeperkt het museum bezoeken. Al na twee bezoeken ben je zo spekkoper, de entree is immers 7,50 euro. En met je lidmaatschap steun je ook nog eens het museum. Van de contributie wordt jaarlijks projecten gefinancieerd die niet in de reguliere begroting staan. Zoals het jaarlijkse onderhoud van het wandelgebied de Pannekoek. In 2016 spaart de vereniging voor oplaadpunten voor met vier aansluitingen voor elektrische fietsen. Nog een extra reden om lid te worden van de Vereniging, hoe meer leden, hoe sneller de oplaadpunten kunnen worden geplaatst!

 Het geheel vernieuwde Biesboschmuseum blijft overigens spraakmakend. Thans is het in de race voor en prestigieuze architectuurprijs als het mooiste gebouw van 2016 (http://boty.archdaily.com/us/2016).