hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, March 17, 2016

Tien jaar bloggen, 2500 blogs


Van het concert des levens krijg niemand een program, deze spreuk hangt al jaren bij mij aan de muur.


Iets meer dan tien jaar geleden begon ik met het schrijven van blogs op deze site. Eind 2005 in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in 2006. Aanvankelijk met het plan om weer te stoppen als de verkiezingen voorbij waren, maar eenmaal begonnen kon ik niet meer stoppen. En zo schrijf ik vandaag mijn 2500e blog, iets meer dan tien jaar na mijn eerste bijdrage. Hoewel met enige regelmaat de inspiratie ontbrak, ben ik toch blij dat ik nooit gestopt ben. Soms is het handig iets terug te zoeken, maar nog mooier is het om te lezen wat er allemaal gepasseerd is in die tien jaar. Het leest toch vooral als een soort dagboek van de voorbije tien jaar. De eerste tijd schreef ik vooral over de gemeentepolitiek vanwege mijn raadslidmaatschap tot september 2007 in de gemeente Werkendam. Daarna was het een tijdje zoeken naar de rode draad in mijn blogs, maar vanaf september 2008 heb ik vooral ongelooflijk veel geschreven over het Waterschap. In november 2008 stond ik op de kieslijst voor de Waterschapsverkiezingen, maar werd uiteindelijk niet gekozen. Wel werd ik in 2009 lid van de commissie Waterkeringen en dat was een uitstekende proeftijd voor het echte werk. Een jaar geleden werd ik namelijk wel gekozen in het bestuur van Waterschap Rivierenland. Iets dat ik vooral met veel liefde en plezier doe, vooral omdat het werk van het waterschap zo ongelooflijk belangrijk is voor onze directe leefomgeving. 

Ga ik nog tien jaar door met bloggen? En wat waren de mooiste blogs? Af en toe lees ik ze nog eens terug, maar het is moeilijk kiezen. Maar aan mijn lezers zou ik willen vragen, blader vooral eens terug in die 2500 berichten. En laat maar weten welke jij de mooiste blog vond!