hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, April 22, 2016

Dag van de aarde

De wereldbol als onderdeel van de drijvende galerie tijdens het Liniepadfestival in 2013


De Dag van de Aarde wordt jaarlijks gehouden op 22 april. De dag bestaat al sinds 1973, toch heeft het voor mij tot vandaag geduurd alvorens dat tot mij doordrong. Aanvankelijk dacht ik nog dat je deze dag letterlijk iets met aarde moest doen, zoals in de tuin het onkruid verwijderen. En dat heb ik wel toevallig wel gedaan vanmiddag. Maar het gaat deze dag juist om na te denken over de aarde, over rentmeesterschap en duurzaamheid. En laat ik daar vandaag weinig mee gedaan hebben. Zelfs voor ritjes in het dorp pakte ik vandaag de auto.