hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, January 13, 2017

ZLTO begint 2017 bij Butterfly Orchids

De ZLTO nieuwjaarsreceptie werd deze keer gehouden op het bedrijf Butterfly Orchids in Andel. Eigenaar Gerben van Giessen mocht vertellen over zijn bedrijf en dat doet hij met een aanstekelijk enthousiasme. Hij vertelt letterlijk honderduit hoe die elegante kamerplanten worden gekweekt in zijn kas. Bijna volledig geautomatiseerd en in ongekende hoeveelheden. 

Hij vertelde ook over de nieuwste vinding met het Undrcover watersysteem. Het klinkt duur, maar het gaat om een touwtje dat uit de pot hangt in het water, zo krijgt de plant voortdurend water. Maar volgens mij is zo'n touwtje al een oude methode, die ik vooral regelmatig als vakantietip heb gelezen. Ben je met vakantie en wil niemand je planten water geven? Zet ze bij elkaar en laat een touwtje uit de pot in een emmer water hangen. De orchideeen die in Andel zo gekweekt worden zijn zo uiteraard langer houdbaar. Alle gasten kregen een exemplaar mee, dus kan ik nu zelf testen hoe lang de plant meegaat.