hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, October 23, 2017

Om het hoekje van de tijd

Omgewaaide boom op polder Maltha


Soms ontbreekt de inspiratie om iets op mijn blog te schrijven, zo ook vandaag. Maar tussen mijn bijna 3.000 blogs is altijd wel iets te vinden om weer eens terug te halen. Zo schreef ik op 18 oktober 2007 (tien jaar geleden!) over de Noordwaard. 
 
Vandaag de brief gelezen van het Werkendamse college over de voortgang van de Noordwaard. Alles lezende besef je wel weer eens hoeveel impact dit op Werkendam heeft. De bebouwingsdichtheid wordt minder, zo is ook de lezen in de aankoopregeling. Ooit zei Thera van den Heuvel, ik zou weleens om het hoekje van de tijd willen kijken. Daarmee bedoelde ze dat ze terug wilde kijken. Ik bedoel nu juist om vooruit te kunnen kijken. Over tien jaar kent niemand de Noordwaard nog terug. 
 
Inderdaad, er is heel veel veranderd in de Noordwaard! Ga vooral zelf kijken, het gebied is prachtig geworden.  Maar je kent het inderdaad niet meer terug.