hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, November 16, 2017

Waterleliedag bij Waterschap Rivierenland




Overzicht van het aantal vrouwen in besturen van de Waterschappen

Hoe vaak ik al een Waterlelie netwerkdag heb bijgewoond weet ik niet, maar nog niet eerder was ik aanwezig bij een bezoek aan ons eigen waterschap in Tiel. De 35e Waterleliedag wordt gehouden op donderdag 23 november. Om 10.30 uur heten loco dijkgraaf Matthieu Gremmen en Leonie Bruggink ons welkom. We mogen een bezoek brengen aan de centrale regiekamer en vertrekken daarna per bus via het klimaatplein in Tiel naar de Afvalenergiecentrale in Weurt-Nijmegen. Daar krijgen we een presentatie en toelichting op het luierproject door de directeur, Gerard van Gorcum en een rondleiding over het ARN-terrein. Via de nevengeul bij Lent-Nijmegen rijden we naar Groesbeek, waar zal worden ingegaan op de praktijk van klimaatadaptatie, met een wandeling door het centrumplan en buurtpark het Groeske. De maaltijd is in Nijmegen, daarna keren we terug naar Tiel. Ik hoop veel vrouwen te verwelkomen in Tiel.