hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, July 25, 2018

Zwerven door Rivierenland

Riveer in de haven van Zaltbommel
 
Jarenlang werkte ik in Zaltbommel, maar op de fiets naar mijn werk was er nooit bij. Deze zomermaanden zou het zomaar kunnen. Vanmorgen vertrok ik om kwart over negen vanuit Werkendam met de pont van Riveer naar Gorinchem en van daar rechtstreeks naar Zaltbommel. En zo zat ik om half elf op het terras van de Verdraagzaamheid aan een lekkere cappucino. Jammer dat het even hevig regende, zodat ik niet de hele tocht buiten kon genieten van het rivierenlandschap. De vaartocht is onderdeel van de nieuwe verbinding van Riveer van Zaltbommel naar Loevestein en vice versa. De tocht vanaf Gorinchem rechtstreeks naar Zaltbommel is er alleen in de ochtend en aan het einde van de middag. 

De torenspits van Bommel, gezien vanaf de pont

Maar in de ochtend heb ik sightseeing in Zaltbommel gedaan, jammer dat de Sint Maartenskerk alleen in de middag open is. Om twee uur had ik een afspraak in Gameren en daarna ben ik terug gefietst naar Loevestein. Na de regen in de ochtend was het bloedheet in de middag. Ik voelde de zon branden. Maar op Loevestein bood de Taveerne verkoeling, net als de overtocht met het voetveer. Met Riveer voer ik vervolgens vanaf Woudrichem via Gorinchem weer terug naar Werkendam. Gewoon drie provincies op een dag bezoeken en dat allemaal voor tien euro! 

Terug met de pont vanaf Woudrichem naar Gorinchem