hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, July 18, 2018

Jannezandbrug toch sneller dan Merwedebrug?


Foto via https://twitter.com/Vislift1

Ach, hoe vaak heb ik al geschreven over de brug bij Jannezand?  Op mijn blog dateert de eerste vermelding van 20 mei 2007. Maar dat was een verhaal dat ik al eerder schreef voor het jaarverslag van Pontje Steur. Maar ik schreef bijna ieder jaar wel over de brug en de wens dat deze eindelijk zou worden opgeknapt. Er waren zelfs plannen voor de bouw van een pannenkoekenrestaurant op de plek waar ooit de brugwachterswoning stond. Het bruggetje was van Waterschap Rivierenland die het met een bruidsschat overdeed aan de gemeente Werkendam. En laat ik nu vandaag foto's te zien krijgen dat bij het bruggetje gewerkt wordt. Of het alleen gaat om bomenkap of ook de brug wordt gerepareerd? Binnenkort maar eens een kijkje gaan nemen. Want als dat echt zo is, dan is toch een klein wonder geschied. De brug wordt toch nog eerder dan de Merwedebrug opgeknapt.

Foto via https://twitter.com/Vislift1