hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, January 05, 2006

Dag 5; Het slimme zusje

Ooit gebruikte ik in een commissievergadering de beeldspraak dat ‘Aalburg was veranderd van een dom broertje in het slimme zusje’. Dit vanwege de grotere hoeveelheid contingenten die Aalburg toen wist binnen te slepen. Ik gaf zelfs toe jaloers te zijn op Aalburg. Met de nieuwjaarsreceptie op Kasteel Dussen achter de rug, ga ik toch opnieuw die vergelijking maken. In Aalburg spreekt burgervader Buijserd zijn burgers bemoedigend toe op de altijd drukbezochte Nieuwjaarsreceptie. Thomasvaer en Pieternel geven met een kwinkslag commentaar op de actuele politiek. Kortom er valt iets te beleven in Aalburg. Opnieuw toont het zich het slimme zusje, dat zijn burgers weet te boeien.

Dan in Werkendam. Geen nieuwjaarstoespraak van onze burgervader Hellegers. Geen Thomasvaer en Pieternel. Geen muziek. En hoe trots ik ook ben op ons mooie Kasteel, veel burgers weten het kennelijk niet vinden. Jammer, jammer, jammer. Er valt zoveel meer van te maken, zo mijmer ik met een vaag gevoel van jaloezie over Aalburg. Zouden we overigens bij één Altena Thomasvaer en Pieternel erbij cadeau krijgen? Zo niet, dan stem ik tegen.