hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, August 11, 2006

Dag 222: De groene rivier


Vrijdag 11 januari 2002 - WERKENDAM - Aan de aanleg van groene rivieren in het Land van Heusden en Altena valt niet te ontkomen, de weerstand en scepsis in het gebied ten spijt. Dat blijkt uit de voorlopige conclusies van de zogeheten spankrachtstudie, een van de vele onderzoeken rond de 'waterproblematiek' in Nederland. Hoeveel groene rivieren er moeten komen, is nog niet bekend.

Bij het opruimen van mijn oude kranten kwam ik een artikel tegen over het schrappen van de groene rivier uit het Streekplan. Nu de groene rivieren er definitief niet komen, kunnen de tracé’s geschrapt worden, momenteel staan ze er nog in. Toen ik vervolgens op internet zocht naar een illustratie bij de tekst kwam ik bovenstaande inleiding tegen van een uitgebreider artikel. In bijna vijf jaar tijd kan er dus heel wat veranderen. En niet alle proefballonnetjes die opgelaten worden, komen ook echt uit. Overigens start binnenkort de inspraak over de Noordwaard meestromend. Daarvoor zijn de volgende informatiebijeenkomsten gepland:
· maandag 4 sep.: gemeenteraad en burgerleden Grondgebied, 19.30 uur, raadszaal
· dinsdag 5 sep.: bewonersavond Bureau Noordwaard, 19.30 uur, de Kwinter
· woensdag 6 sep.: algemene informatie- en inspraakavond vanaf 19.00 uur in de Kwinter (met busexcursie om 17.00 en 18.00 uur)