hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, October 19, 2006

Dag 291: Voogdwerfsesteeg


Het is inmiddels al drie jaar geleden dat ik te gast was bij Jan Vermue op zijn boerderij uit 1678 aan de Voogdwerfsesteeg. Mijn bezoek was voor het schrijven van tekst voor een folder van Open Monumentendag van het TBAB over het jaar van de boerderij. Langs de vele monumentale boerderijen in Dussen en Hank werd een fietsroute uitgezet. Naast Vermue ben ik toen ook nog in de boerderij uit 1759 van Joske en Jo Verhoeven aan de Dussendijk en bij de broers Van der Pluijm op de boerderij uit 1803 aan de Kerkstraat in Hank geweest. Prachtige verhalen hadden ze te vertellen.
Door de collegebesluitenlijst van 7 oktober werd ik herinnerd aan die bezoeken. Ook in 2003 vertelde Jan Vermue al over zijn plannen om te komen tot een landgoed op de monumentale boerderij aan de Voogdwerfsesteeg. En zo lees ik in 2006 in de collegebesluitenlijst terug dat de plannen verder uitgewerkt kunnen worden. Ik hoop dat Vermue er succes mee heeft. De folder langs de boerderijen kan overigens gedownload worden op http://www.tbab.nl/