hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, November 08, 2006

Dag 312: Emotie

Cees Schalken in Dussen op campage,
op de achtergrond 't Middelpunt

De emoties liepen hoog op dinsdagavond in de raad over het MFC Dussen. Ook na de vergadering nog. Een Dussenaar strooide verwijten naar het CDA. Ik heb hem gevraagd: “Als Dussen zo graag een nieuw dorpshuis wil, waarom zat de raadzaal dan niet tjokvol met Dussenaren? Desnoods met spandoeken”. Zo’n volle raadzaal was er bijvoorbeeld wel bij het besluit tot berging van de Halifax. Overigens werd hij door die opmerking alleen maar bozer en verliet al snel het gemeentehuis.

Vandaag stuurde die boze Dussenaar nog een mail. “Kortom voornoemde frustratie kan niemand bij mij wegnemen, omdat het aannemen van dit raadsvoorstel -naar mijn mening- voor de Dussense bevolking verstrekkende gevolgen heeft, die onvoldoende zijn onderkend. De reden daarvan is dat door het aannemen van dit raadsvoorstel alle initiatieven om tot een realisatie van een MFC op de lange baan zijn geschoven. En wie is hier nou bij gebaat?”

Wordt vervolgd