hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, November 15, 2006

Dag 320: Diftar


Vaak lukt het me om de grijze container eenmaal per maand buiten te zetten. De groene container komt in de wintermaanden vaak niet aan de straat. Als er geen tuinafval is, kunnen de kliekjes ook wel in de grijze container. En volgens mij denken heel veel mensen er zo over, gezien het geringe aantal containers aan de straat in de wintermaanden. Nu heb ik in een 2,5 persoonshuishouden, maar mensen die met meer in een huis wonen, zullen het met eenmaal per maand de grijze container voorzetten niet redden. Dat is dan ook de reden dat het CDA gisteren voorgesteld heeft om het vastrecht niet verder te verlagen en de prijs voor het buiten zetten van de grijze container te verhogen. Na de invoering van Diftar zijn de mensen hun afval al beter gaan scheiden. Verwachten dat door het niet verhogen van groen, er meer afval gescheiden wordt, is volgens mij niet erg realistisch.