hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, November 28, 2006

Dag 333: Campagne voeren


Al zo lang als ik actief ben bij het CDA, ben ik betrokken geweest bij campagnes. Altijd intensief werk, niet alleen plannen bedenken, maar ze ook nog uitvoeren. Hoe kom je in de publiciteit, welke boodschap wil je overbrengen, welk medium kies je voor je campagne? Wat me bij de laatste verkiezingen vooral opviel was de campagne van de SP. Als ik de auto naar mijn radio luisterde, kwam er altijd wel een spotje voorbij van de SP. Als je een site bezocht, stond er altijd wel ergens een tomaat van de partij. Kortom ze waren er overal en altijd. Zelfs in Werkendam, dat nog geen plaatselijke afdeling heeft. Toch wisten ze er meer dan 1700 stemmen te halen. En wat zag ik de dag na de verkiezingen? Juist, ja een poster waarin de kiezers bedankt worden. Ook op de radio een spotje om de kiezers te bedanken. Zo bindt je mensen aan je. Wel een kanttekening. Het kost kapitalen en je moet enorm veel vrijwilligers hebben.