hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, November 25, 2006

Dag 330: De Sleeuwijkse haven (2)


Ik had gisteren nauwelijks iets op mijn weblog geschreven of er viel een mail binnen van Gerrie van Dijk. Ook hij was, net als ik, pissig over de uitkomst van het onderzoek naar de Sleeuwijkse haven. Toch mag de brief niet het einde betekenen van de discussie, want dat betekent dat je je neerlegt bij de huidige situatie. Verder was er in het raadsvoorstel naast geld voor het onderzoek ook 10.000 euro gereserveerd voor het uitvoeren van kleine maatregelen in het gebied. Daarvoor moeten we juist weer terug naar de bewoners, ook zij hadden daar wel ideeën over. Het dorp Sleeuwijk moet zijn gezicht weer naar de rivier keren. Dat was uiteindelijk het uitgangspunt van het initiatiefraadsvoorstel van CDA en PvdA. Verder blijft het natuurlijk vreemd dat in het nationaal project als Ruimte voor de rivier naast de doelstelling veiligheid, er een tweede doelstelling is benoemd. Namelijk het verbeteren van de ruimtelijke kwaliteit van het rivierengebied. Kennelijk vinden bestuurders dat het stukje Sleeuwijkse rivier daar buiten valt.