hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, January 04, 2007

Dag 4: Volkshuisvesting

Op zoek naar jouw droomhuis?


Net als in mijn vorige raadsperiode heb ik ook nu weer volkshuisvesting in mijn portefeuille. En er wordt in Werkendam hard gewerkt aan woningbouw, in alle dorpen worden uitbreidingsplannen voorbereid zodat er eind dit jaar, begin volgend jaar gebouwd kan gaan worden. Toch blijven er ondanks al die bouwplannen hiaten in het volkshuisvestingsbeleid. Recent kwam het aan de orde tijdens bespreking van het wozoco in Nieuwendijk. Worden er wel voldoende luxere appartementen voor senioren gebouwd? Ook in Sleeuwijk is er bezorgdheid over mogelijke uitstel van de bouw van een Wozoco. Ouderenhuisvesting zou er door in de knel komen. Als derde wil ik nog Hank noemen, ook daar komen signalen dat er onvoldoende ouderenhuisvesting in de vorm van luxere seniorenappartementen op stapel staan. Volgende week ga ik er met een aantal CDA’ers nog eens goed naar kijken. Bij de evaluatie van het bouwprogramma in de eerstvolgende commissievergadering kunnen we dan de knelpunten in beeld brengen.