hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, February 06, 2007

Dag 37: Strandjutten langs de Merwede



In oktober was ik samen met mijn dochter een weekendje op Terschelling. In het wrakkenmuseum, echt een heel leuk museum, draaide een film van het aanspoelen van duizenden schoenen op het strand van dit Waddeneiland eerder dat jaar na een hevige storm. Nu is Merwede vergeleken met de Noordzee natuurlijk maar een miezerig slootje, maar ook daar spoelt weleens iets aan. Deze week een roze schoentje, het leverde een prachtige foto op die ik kreeg doorgestuurd van Leen Kieboom. Een foto die misschien wel inspireert tot een gedicht. En je vraagt je direct af: Wie mist er nu een roze schoentje? Overigens mailde hij ook dat het strand momenteel zo bezaaid ligt met schelpen, dat het zand nog nauwelijks zichtbaar is.