hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, March 02, 2007

Dag 61: Alem



De katholieke Sint-Hubertuskerk uit 1873 werd ontworpen door A. van Veggel.

Vandaag was ik in Alem, een dorpje in de Bommelerwaard. Om precies te zijn in de herberg ‘Het hart van Alem’. Ooit was het Brabant, maar sinds 1958 is het Gelderland. Er was een afscheidsreceptie van een vroegere collega, Bert Cattel. Ooit was hij hoofdredacteur van het Nieuwsblad en zo’n 12 jaar geleden begon ik als correspondent bij zijn Nieuwsblad. Bert kwam bij het Brabants Dagblad terecht en ik bij het Nieuwsblad. En de laatste jaren werkten we samen op kantoor in Zaltbommel. Werken hoeft Bert nu niet meer, hij gaat genieten van de VUT. Zelf zal ik wel tot mijn 65e door moeten werken, nog zo’n 20 jaar. Gelukkig maar, achter de geraniums is ook niet alles.

1 Comments:

At 9:27 AM, Blogger bob said...

Jij achter de geranium? Dat is iets wat niet zal gebeuren!
Gr. bob

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home