hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, March 19, 2009

Burgercommissielid


De Hendrikus, voetveer tussen Tiel en Wamel

Vanmorgen om 09.15 uur werden alle burgercommissieleden van de adviescommissies van Waterschap Rivierenland verwacht in de kamer van dijkgraaf Gerrit Kok. Zeven of acht mensen mochten daar vervolgens de eed af leggen, waaronder ik zelf. Die eedaflegging heeft alles te maken met integriteit. Ook mensen die werken voor Waterschap Rivierenland leggen de ambtseed af. Het was eigenlijk jammer dat er niet zoveel tijd was, we werden dan ook niet aan elkaar voorgesteld. Ik kan dus slechts enkele namen noemen van mensen die ik wel herkende. Zo was daar Gijs van Eeuwijk uit Kerkdriel (?) van de fractie Lokale Regiobelangen Rivierenland en Annie van Wichen-Reijnen voor de Algemene Waterschapspartij. Verder Ger van Hout van Water Natuurlijk, maar ook Dick Kerkhof uit Vianen van Water Natuurlijk.