hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, May 12, 2009

Dat rare inhammetje


Volgens mij heb ik al eerder geschreven over dat rare inhammetje bij de fortgracht rondom fort Altena, dat is aangelegd met de ecologische verbindingszone bij de Gantel. Vrijdag sprak ik echter met iemand van Waterschap Rivierenland. Hij wist me te vertellen dat die inham de oude loop van de Gantel was. Op de vraag waarom die dan niet direct doorgetrokken werd tot de Gantel was het antwoord nogal simpel. Dan zou de fortgracht leegstromen vanwege de verschillende polderpeilen. Met deze uitleg is het een iets minder raar inhammetje geworden voor me, maar echt fraai vind ik het nog steeds niet.