hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, September 09, 2009

De dag van de duurzaamheid



090909 stond in het teken van de dag van de duurzaamheid. Wat heb ik vandaag gedaan aan die duurzaamheid? Nou eigenlijk niets, behalve dat ik op de fiets naar mijn dochter ben gereden om op te passen op mijn kleinzoon Matthias. Maar verder heb ik gewoon de nodige kilometers gemaakt naar Zaltbommel, Heusden, Veen en Woudrichem. Niets duurzaams dus. Ook geen biologisch of macrobiotisch voedsel gegeten. En ook nog eens lang achter de PC gezeten, is dat eigenlijk wel duurzaam? Maar wat had ik kunnen doen aan de duurzaamheid? Weer eens slootwater proeven? Dat zou pas duurzaam zijn, als het slootwater opnieuw te drinken zou zijn. Misschien maak ik het nog mee. Maar wat heeft Waterschap Rivierenland eigenlijk gedaan aan de dag van de duurzaamheid?