hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, March 29, 2010

Hennie voor Heemraad


Heemraad Arjen Rijsdijk van Water Natuurlijk kiest definitief voor de functie van wethouder in de gemeente Gorinchem. Dus zal hij afscheid moeten nemen van Waterschap Rivierenland, omdat beide functies niet verenigbaar zijn. Zijn opvolger wordt Hennie Roorda uit Nijmegen. Daarmee bestaat het CDH straks niet meer alleen uit mannen. Of ze de eerste vrouwelijke heemraad van waterschap Rivierenland wordt, weet ik niet zeker. Ik meende dat Teuni Burgers uit Werkendam in het overgangsbestuur ook heemraad was. Ik kon het echter niet terug vinden.